DESUGGESTOPEDIA Nedir

DESUGGESTOPEDIA
TANIM
Bu metot Celce – Murcia’nın isimlendirmesi ile Affactive-Humanistic Approach öğrenci duygularını ön planda tutar. Metodun kurucusu Georgi Lazanov’dur.

Gözlem 
Sınıf rengarenk ve aydınlıktır.
Posterler arasında bazı dilbilgisi yapıları bulunmaktadır. (Peripheral Learning)
Öğrenciler yeni ad ve kimlik seçerler . Bu şekilde kendilerini daha güvende hissederler ve daha açık ifade ederler.
Öğretmen bir melodi eşliğinde yazıyı okur. Sesini müziğin ritmine göre ayarlar.

Prensipler
Desuggestopedia metodu kullanan öğretmenin amacı nedir?
Öğrencilerin hedef dilede günlük konuşma kullanımını öğrenmeleridir.

Öğretmenin rolü nedir? Öğrencilerin rolü nedir?
Öğretmen sınıftaki otoritedir.

Öğretmen-öğrenme sürecinin kendine has özellikleri nelerdir?
Öğrencileri çevresel öğrenimi için hoş posterler hazırlanmalı. Posterler haftalık değiştirilmelidir. Öğrenciler kendilerine yeni isim ve meslek seçerler.

Öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimi nasıl olmalıdır?
Öğretmen etkileşimi onlarla bir bütün olarak bireysel olarak başlatabilir.

Dilin hangi alanları ve özellikle vurgulanır?
Kelime bilgisinin üzerinde durulur. Dilbilgisi açık fakat az düzeyde verilir.

Öğrencilerin doğal dilinin rolü nedir?
Diyalogların anlamlarını açıklamada ve gerekli görülen yerlerde ana dil kullanılır. Kurs ilerledikçe öğretmen ana dil kullanımını azaltır.

Değerlendirme nasıl yapılmalıdır?
Öğrencinin sınıf içindeki performansı gözlemlenerek yapılır.

Öğretmenin öğrenci hatalarına tutumu nasıl olmalıdır?
Hataları tatlı, yumuşak bir dille düzeltmeli.

Yorumlar