Yararlı bilgilerin devamı için reklamlara tıklayarak destek olun teşekkürler

7 Ocak 2016 Perşembe

Filled Under: ,

Audio lingual method nedir

  1. AUDIO LINGUAL METHOD 


  1. Bu metotda Direct Method gibi konuşmanın baz alındığı yaklaşımdır. Yinede kelime bilgisi yerine daha çok gramatik cümle yapıları öğretilir.
  2. • Öğretmen sadece hedef dilde konuşur. Anlatımda resimler ve el hareketleri kullanır.
  3. • Hata olduğunda o an düzeltilmelidir yoksa yanlış öğrenilebilir.
  4. • Sıralama dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır.
  5. METOD HAKKINDA SORULAR
  6. Audio-Lingual Metodu kullanan öğretmenin amacı nedir?
  7. *Hedef dili iletişim kurabilmek amacıyla kullanmayı öğrenmelerini sağlamak.
  8. Öğretmenin rolü nedir? Öğrencilerin rolü nedir?
  9. *Öğretmen bir orkestra lideri gibidir. Öğrenciler öğretmenin yönlendirmesini izlerler.
  10. Öğretme – Öğrenci sürecenin kendine has özellikleri nedir?
  11. *Yeni yapısal dialoglar verilir. Öğretme teknikleri dialogdaki örneklere bağlı olarak verilir. Dilbilgisi kuralları açık bir şekilde sunulmaz.
  12. Öğretmen – Öğrenci ve Öğrenci – Öğrenci etkileşimi nasıl olmalıdır?
  13. *Chain Drill metodunda veya dialoglarında görev aldıklarında öğrenci – öğrenci etkileşimi söz konusudur.
  14. Dil ve Kültür nasıl görülür?
  15. * Audio-Lingual Metod da günlük konuşma vurgulanır. Yeni başlayanlar için daha sade ve basit yapılar seçilir.
  16. Dilin hangi alanları ve özellikleri vurgulanır?
  17. *Kelime bilgisi, çocuklar telaffuz sistemlerinde belli bir seviyeyi aşıncaya kadar en alt düzeyde tutulur. Doğal dil bu sıra ile öğrenilir; dinleme, konuşma, okuma ve yazma.  
  18. Öğrencilerin doğal dilinin rolü nedir?
  19. *Sınıfta hedef dil kullanılır. 
  20. Öğretmenin, öğrenci hatalarına tutumu nasıl olmalıdır?
  21. *Öğretmen, öğrencinin hata yapmasına fırsat vermemelidir.
  22. TEKNİKLER
  23. Dialog Memorization (Dialog Ezberleme)
  24. Öğrenciler genellikle taklitçilik yolu ile dialogları ezberlerler.
  25. Backward Build-up / Expansion Drill (Parçalara Ayırma)
  26. Bu teknik daha çok öğrenciler uzun bir cümlenin telafuzunda probşem yaşadıklarında kullanılır.
  27. Repetition Drill: (Tekrar)
  28. Öğrencilerden, öğretmenin örneğini mümkün olduğunca hızlı ve doğru tekrarlanması istenir. Bu teknik genellikle öğrencilere yeni dialoglar öğretirken kullanılır.
  29. Chain Drill (Zincir):
  30. Zincirleme tekniği adını sınıfta ki zincirleme bir iletişimden alır.
  31. Single-slot Substitution (Tek Sözcük Yerleştirme):
  32. Bu teknikteki amaç öğrencilerin doğru kelimeyi bulması ve uygun yere yerleştirmesidir.
  33. Multiple-slot Substitution (Farklı alanlara aynı sözcüğü yerleştirme):
  34. Bu teknikteki amaç öğrencilerin doğru kelimeyi bir çok alana doğru olarak yerleştirmesini sağlamaktır.
  35. Transformation Drill (Çeviri):
  36. Öğretmen olumlu bir cümle verir ve bunun olumsuza çevrilmesini ister.
  37. Question and Answer Drill (Soru-Cevap):
  38. Bu teknik öğrencilerin soru cevaplama pratiği yapmasını sağlar.
  39. Use of Minimal Pairs (Seslerle Çalışma):
  40. Ortak sesleri olan iki kelime ile çalışılır. (sheep ve ship) Önce öğrenciler farkı anlar ve daha sonra doğru telaffuzları yapmaya çalışırlar.
  41. Complete the Dialog (Dialog Tamamlama):
  42. Dialogtan öğrencilerin öğrendiği bazı kelimeler silinir ve öğrencilerden tamamlamaları istenir.
  43. Grammar Game (Dilbilgisi Oyunu):
  44. Süpermarket alfabesi oyunu gibi bir öğrenci A harfi ile bir ürün söyler bir diğer öğrenci ise hem A harfi ile hemde B harfi ile böylelikle devam eder gider.
  45. SONUÇ
  46. 1-Hedef dili kazanma alışkanlıklar oluşturularak mümkündür.
  47. 2-Ana dilin alışkanlıkları hedef dile karışabilir.
  48. 3-Hatalar mümkün olduğunca ortadan kaldırılmalıdır.
  49. 4-Yeni materyeller tanıtılırken dialoglar kullanılır.
  50. 5-Öğretmeni model olarak alıp taklit yolu ile öğrenirler.

0 yorum:

Yorum Gönder