Ana içeriğe atla
Audio lingual method nedir
- AUDIO LINGUAL METHOD
- Bu metotda Direct Method gibi konuşmanın baz alındığı yaklaşımdır. Yinede kelime bilgisi yerine daha çok gramatik cümle yapıları öğretilir.
- • Öğretmen sadece hedef dilde konuşur. Anlatımda resimler ve el hareketleri kullanır.
- • Hata olduğunda o an düzeltilmelidir yoksa yanlış öğrenilebilir.
- • Sıralama dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır.
- METOD HAKKINDA SORULAR
- Audio-Lingual Metodu kullanan öğretmenin amacı nedir?
- *Hedef dili iletişim kurabilmek amacıyla kullanmayı öğrenmelerini sağlamak.
- Öğretmenin rolü nedir? Öğrencilerin rolü nedir?
- *Öğretmen bir orkestra lideri gibidir. Öğrenciler öğretmenin yönlendirmesini izlerler.
- Öğretme – Öğrenci sürecenin kendine has özellikleri nedir?
- *Yeni yapısal dialoglar verilir. Öğretme teknikleri dialogdaki örneklere bağlı olarak verilir. Dilbilgisi kuralları açık bir şekilde sunulmaz.
- Öğretmen – Öğrenci ve Öğrenci – Öğrenci etkileşimi nasıl olmalıdır?
- *Chain Drill metodunda veya dialoglarında görev aldıklarında öğrenci – öğrenci etkileşimi söz konusudur.
- Dil ve Kültür nasıl görülür?
- * Audio-Lingual Metod da günlük konuşma vurgulanır. Yeni başlayanlar için daha sade ve basit yapılar seçilir.
- Dilin hangi alanları ve özellikleri vurgulanır?
- *Kelime bilgisi, çocuklar telaffuz sistemlerinde belli bir seviyeyi aşıncaya kadar en alt düzeyde tutulur. Doğal dil bu sıra ile öğrenilir; dinleme, konuşma, okuma ve yazma.
- Öğrencilerin doğal dilinin rolü nedir?
- *Sınıfta hedef dil kullanılır.
- Öğretmenin, öğrenci hatalarına tutumu nasıl olmalıdır?
- *Öğretmen, öğrencinin hata yapmasına fırsat vermemelidir.
- TEKNİKLER
- Dialog Memorization (Dialog Ezberleme)
- Öğrenciler genellikle taklitçilik yolu ile dialogları ezberlerler.
- Backward Build-up / Expansion Drill (Parçalara Ayırma)
- Bu teknik daha çok öğrenciler uzun bir cümlenin telafuzunda probşem yaşadıklarında kullanılır.
- Repetition Drill: (Tekrar)
- Öğrencilerden, öğretmenin örneğini mümkün olduğunca hızlı ve doğru tekrarlanması istenir. Bu teknik genellikle öğrencilere yeni dialoglar öğretirken kullanılır.
- Chain Drill (Zincir):
- Zincirleme tekniği adını sınıfta ki zincirleme bir iletişimden alır.
- Single-slot Substitution (Tek Sözcük Yerleştirme):
- Bu teknikteki amaç öğrencilerin doğru kelimeyi bulması ve uygun yere yerleştirmesidir.
- Multiple-slot Substitution (Farklı alanlara aynı sözcüğü yerleştirme):
- Bu teknikteki amaç öğrencilerin doğru kelimeyi bir çok alana doğru olarak yerleştirmesini sağlamaktır.
- Transformation Drill (Çeviri):
- Öğretmen olumlu bir cümle verir ve bunun olumsuza çevrilmesini ister.
- Question and Answer Drill (Soru-Cevap):
- Bu teknik öğrencilerin soru cevaplama pratiği yapmasını sağlar.
- Use of Minimal Pairs (Seslerle Çalışma):
- Ortak sesleri olan iki kelime ile çalışılır. (sheep ve ship) Önce öğrenciler farkı anlar ve daha sonra doğru telaffuzları yapmaya çalışırlar.
- Complete the Dialog (Dialog Tamamlama):
- Dialogtan öğrencilerin öğrendiği bazı kelimeler silinir ve öğrencilerden tamamlamaları istenir.
- Grammar Game (Dilbilgisi Oyunu):
- Süpermarket alfabesi oyunu gibi bir öğrenci A harfi ile bir ürün söyler bir diğer öğrenci ise hem A harfi ile hemde B harfi ile böylelikle devam eder gider.
- SONUÇ
- 1-Hedef dili kazanma alışkanlıklar oluşturularak mümkündür.
- 2-Ana dilin alışkanlıkları hedef dile karışabilir.
- 3-Hatalar mümkün olduğunca ortadan kaldırılmalıdır.
- 4-Yeni materyeller tanıtılırken dialoglar kullanılır.
- 5-Öğretmeni model olarak alıp taklit yolu ile öğrenirler.
reis bi linkini vereydin ya :/
YanıtlaSil