Bu metotda Direct Method gibi konuşmanın baz alındığı yaklaşımdır. Yinede kelime bilgisi yerine daha çok gramatik cümle yapıları öğretilir.
• Öğretmen sadece hedef dilde konuşur. Anlatımda resimler ve el hareketleri kullanır.
• Hata olduğunda o an düzeltilmelidir yoksa yanlış öğrenilebilir.
• Sıralama dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır.
METOD HAKKINDA SORULAR
Audio-Lingual Metodu kullanan öğretmenin amacı nedir?
*Hedef dili iletişim kurabilmek amacıyla kullanmayı öğrenmelerini sağlamak.
Öğretmenin rolü nedir? Öğrencilerin rolü nedir?
*Öğretmen bir orkestra lideri gibidir. Öğrenciler öğretmenin yönlendirmesini izlerler.
Öğretme – Öğrenci sürecenin kendine has özellikleri nedir?
*Yeni yapısal dialoglar verilir. Öğretme teknikleri dialogdaki örneklere bağlı olarak verilir. Dilbilgisi kuralları açık bir şekilde sunulmaz.
Öğretmen – Öğrenci ve Öğrenci – Öğrenci etkileşimi nasıl olmalıdır?
*Chain Drill metodunda veya dialoglarında görev aldıklarında öğrenci – öğrenci etkileşimi söz konusudur.
Dil ve Kültür nasıl görülür?
* Audio-Lingual Metod da günlük konuşma vurgulanır. Yeni başlayanlar için daha sade ve basit yapılar seçilir.
Dilin hangi alanları ve özellikleri vurgulanır?
*Kelime bilgisi, çocuklar telaffuz sistemlerinde belli bir seviyeyi aşıncaya kadar en alt düzeyde tutulur. Doğal dil bu sıra ile öğrenilir; dinleme, konuşma, okuma ve yazma.
Öğrencilerin doğal dilinin rolü nedir?
*Sınıfta hedef dil kullanılır.
Öğretmenin, öğrenci hatalarına tutumu nasıl olmalıdır?
*Öğretmen, öğrencinin hata yapmasına fırsat vermemelidir.
TEKNİKLER
Dialog Memorization (Dialog Ezberleme)
Öğrenciler genellikle taklitçilik yolu ile dialogları ezberlerler.
Bu teknik daha çok öğrenciler uzun bir cümlenin telafuzunda probşem yaşadıklarında kullanılır.
Repetition Drill: (Tekrar)
Öğrencilerden, öğretmenin örneğini mümkün olduğunca hızlı ve doğru tekrarlanması istenir. Bu teknik genellikle öğrencilere yeni dialoglar öğretirken kullanılır.
Chain Drill (Zincir):
Zincirleme tekniği adını sınıfta ki zincirleme bir iletişimden alır.
Bu teknikteki amaç öğrencilerin doğru kelimeyi bulması ve uygun yere yerleştirmesidir.
Multiple-slot Substitution (Farklı alanlara aynı sözcüğü yerleştirme):
Bu teknikteki amaç öğrencilerin doğru kelimeyi bir çok alana doğru olarak yerleştirmesini sağlamaktır.
Transformation Drill (Çeviri):
Öğretmen olumlu bir cümle verir ve bunun olumsuza çevrilmesini ister.
Question and Answer Drill (Soru-Cevap):
Bu teknik öğrencilerin soru cevaplama pratiği yapmasını sağlar.
Use of Minimal Pairs (Seslerle Çalışma):
Ortak sesleri olan iki kelime ile çalışılır. (sheep ve ship) Önce öğrenciler farkı anlar ve daha sonra doğru telaffuzları yapmaya çalışırlar.
Complete the Dialog (Dialog Tamamlama):
Dialogtan öğrencilerin öğrendiği bazı kelimeler silinir ve öğrencilerden tamamlamaları istenir.
Grammar Game (Dilbilgisi Oyunu):
Süpermarket alfabesi oyunu gibi bir öğrenci A harfi ile bir ürün söyler bir diğer öğrenci ise hem A harfi ile hemde B harfi ile böylelikle devam eder gider.
SONUÇ
1-Hedef dili kazanma alışkanlıklar oluşturularak mümkündür.
2-Ana dilin alışkanlıkları hedef dile karışabilir.
3-Hatalar mümkün olduğunca ortadan kaldırılmalıdır.
4-Yeni materyeller tanıtılırken dialoglar kullanılır.
5-Öğretmeni model olarak alıp taklit yolu ile öğrenirler.
reis bi linkini vereydin ya :/
YanıtlaSil